sobota, 18 lutego 2012

Piłka nożna jak zwykle najpopularniejsza

Piłka nożna to jedyny w Polsce sport odporny na brak sukcesów. Tak można wywnioskować z różnych badań. W ostatnim roku mimo mniejszego zainteresowania i tak piłka nożna dystansuje resztę dyscyplin sportowych. Z badania Sponsoring Monitor zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia przedstawionego przez portal wirtualnemedia.pl wynika, że ponad 52% badanych interesujących się sportem wskazuje na piłkę nożną, drugie skoki narciarskie 40%, trzecią siatkówkę 35%.

Generalnie Polacy mało interesują się sportem, a wraz ze spadkiem zainteresowania piłką również maleje ogólnie zainteresowanie. W zeszłym roku zainteresowanie sportem deklarowało 40% badanych, w większości mężczyźni. Porównując te wyniki np. do Włochów wypadamy bardzo blado. We Włoszech 35% ludzi deklaruje, że chodzi na mecze !, a zainteresowanie samą piłką deklaruje 90%. Całkiem inny świat.
Polacy zazwyczaj interesują się tym co odnosi sukcesy i piłką nożną. Zainteresowanie skokami przez 7 lat spadło ponad 20%, zainteresowanie F1 w ciągu trzech lat spadło o 15%. Mimo, że piłka nożna nie odnosi sukcesów od 1992 roku, kiedy to zdobywaliśmy srebro IO to pozostaje najpopularniejszą dyscypliną, chociaż i tak zainteresowanie nią kilka lat temu, kiedy Polacy grywali na MŚ było większe, ponad 60%. Jeżeli chodzi o znajomość klubów to oczywiście przewodzą: Legia Warszawa, Lech Poznań i Wisła Kraków. Mimo to, że od 1997 roku nie ma polskiego przedstawiciela w Lidze Mistrzów to te marki są u nas najbardziej rozpoznawalne. Kluby piłkarskie w przeciwieństwie do innych mają długoletnią tradycję, stałą nazwę, barwy, wyrobioną markę.

Popularność innych gier zespołowych w zasadzie odzwierciedla ich obecny poziom. Od lat sukcesy odnosi siatkówka, więc znacznie wyprzedziła koszykówkę. Koszykówka w ostatnich latach dała się wyprzedzić nawet piłce ręcznej, co 15 lat temu było nie do pomyślenia. Żużel odnoszący duże sukcesy jest jednak popularny tam gdzie są dobre kluby, a w skali kraju jako sport niszowy nie zdobywa aż tak wielkiej popularności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz